An experiment on quantifying noise emission dimensions of delivery bots

[img] Text
Li_WP_49_delivery_bots_AM.pdf

Downloads (430kB)
Creators: Li, Fang
Title: An experiment on quantifying noise emission dimensions of delivery bots
Item Type: Monograph
Projects: HNU Working Paper
Date: October 2021
Divisions: Wirtschaftswissenschaften
Abstract: Die Lärmemissionen von Bodendrohnen (bzw. fahrerlosen Transportfahrzeugen, delivery bots, transport droids, …) werden im Gegensatz zu Luftdrohnen in Wissenschaft und Praxis wenig diskutiert. Um in Bezug auf Lärmemissionen einen ersten Vergleich zwischen Bodendrohnen und Luftdrohnen zu ermöglichen, müssen die Lärmemissionen von Bodendrohnen zumindest grob quantifiziert werden. In diesem Beitrag wird über ein Experiment zur Quantifizierung der Lärmemissionsdimensionen einer Bodendrohne berichtet, welches eine erste Grundlage für einen strukturierten Vergleich der Lärmemissionen zwischen Bodendrohnen und Luftdrohnen schafft. Als Ergebnis dieses Experiments haben wir Lärmemission von Bodendrohnen in der Dimension von 19 dBA in 1 Meter Entfernung und 4 dBA in 10 Metern Entfernung bei einer Fahrtgeschwindigkeit von 7,2 km/h ermittelt
Abstract (ENG): The noise emissions of delivery bots (also known as autonomous ground vehicles, ground drones, transport droids, …), contrary to that of air drones, are not widely discussed in academic and practical fields. To enable a comprehensive comparison between delivery bots and air drones, noise emissions of delivery bots need to be quantified. This paper presents an experiment on quantifying the noise emission dimensions of one delivery bot as to build a first basis for a structured noise emissions comparison between delivery bots and air drones. As a result, it presents a noise emission dimension of 19dBA at a 1 meter distance and 4dBA at a 10 meters distance for a fast moving (7.2km/h) delivery bot.
Forthcoming: No
Link eMedia: Download
Citation:

Li, Fang (2021) An experiment on quantifying noise emission dimensions of delivery bots. Working Paper, Nr. 49, Neu-Ulm: Hochschule für angewandte Wissenschaften.

Actions (login required)

View Item View Item