Items where Author is "Walder, B."

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 9.

Article

Jammel, E. and Walder, B. (2001) Internationalität und Kultur im Studium der Betriebswirtschaftslehre. horizonte – Forschung an Fachhochschulen in Baden-Württemberg (19). pp. 44-47.

Book

Walder, B. and Weiermair, K. and Sancho Pérez, A. (2006) Innovation and Product Development in Tourism – Creating Sustainable Competitive Advantage. Erich Schmidt, Berlin.

Conference or Workshop Item

Walder, B. and Weiermaier, K. (2006) Company owners as key factors in innovation behaviour – Empirical results from a SMEs dominated tourism region. In: Second International Conference on Tourism Economics, 18.-20.05., Palma de Mallorca.

Weiermaier, K. and Walder, B. (2004) Innovationen und die Rolle von Markttrends im Tourismus. In: Hochschulforum der Internationalen Tourismusbörse (ITB), Berlin.

Walder, B. and Weiermaier, K. and Brunner-Sperdin, A. (2004) Tourism Employees and Their Changed Role in the Provision of Novel Experience Products and/or Services in Tourism. In: Internationalen Tourismus-Workshop GERHTUR, 15.-18.06.04, Havanna.

Book Section

Brunner-Sperdin, A. and Walder, B. (2008) The Development of Experiences: Participation of Customers. In: Change Management in Tourism.From ‚Old‘ to ‚New‘ Tourism( eds. Kronenberg, Ch.; Müller, S.; Peters, M.; Pikkemaat, B.; Weiermair, K). Erich Schmidt, Berlin, pp. 83-95.

Walder, B. and Brunner-Sperdin, A. (2006) Die Einbindung der Kunden bei der Entwicklung touristischer Erlebnisprodukte. In: Erlebnisinszenierung im Tourismus / Creating Experiences in Tourism (eds. Weiermair, K.; Brunner-Sperdin, A.). Erich Schmidt, Berlin, pp. 107-118.

Pikkemaat, B. and Walder, B. (2006) Innovationsmessung in touristischen Destinationen: Modellierung und Anwendung. In: Innovationen in der Tourismusforschung - methodische und methodologische Aspekte (eds. Bachleitner, R., Egger, R., Herdin T.). LIT, Hamburg, pp. 113-139.

Walder, B. and Boksberger, P. (2006) Wenn die Baby-Boomer älter werden – Implikationen des soziodemographischen Wandels für den Schweizer Tourismus. In: Soziodemographischer Wandel und Tourismus – Herausforderung für Politik, Wirtschaft und Gesellschaft (eds. Haehling von Lanzenauer, Ch.; Klemm, K. ). Erich Schmidt, Berlin, pp. 181-195.