Items where Division is "Wirtschaftswissenschaften" and Year is 2006

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: D | K | P | S | W | [
Number of items: 16.

D

Distel, Stefan and Kille, Christian and Nehm, Alexander and Pilz-Utech, Kathrin (2006) LogBes - Stand und Entwicklung der Logistik in Deutschland mit Schwerpunkt auf die Logistikbeschäftigung ausgewählter Marktsegmente. Fraunhofer ATL, Nürnberg.

K

Kogler, A. and Walder, B. and Boksberger, P. (2006) Innovationen im alpinen Sommertourismus – das Beispiel Hexenwasser Hochsöll. In: Jahrbuch der Schweizerischen Tourismuswirtschaft (eds. Bieger, T.; Laesser, C.; Beritelli, P. ). IDT-HSG, St. Gallen, pp. 15-29.

Kunze, Oliver (2006) Tourenplanung für den eCommerce-Lebensmittel-Heimlieferservice. Universitätsverlag Karlsruhe, Karlsruhe.

P

Pikkemaat, B. and Walder, B. (2006) Innovationsmessung in touristischen Destinationen: Modellierung und Anwendung. In: Innovationen in der Tourismusforschung - methodische und methodologische Aspekte (eds. Bachleitner, R., Egger, R., Herdin T.). LIT, Hamburg, pp. 113-139.

Pätzmann, Jens U. (2006) Instant Marketing. Die 50 besten Marketing- und Vertriebskonzepte. Gabal, Frankfurt am Main.

S

Schäffer, Utz and Künkele, Julia (2006) Budgetkontrolle in deutschen Unternehmen – eine Bestandsaufnahme. Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 01. pp. 5-12.

W

Walder, B. (2006) Sources and determinants of innovations – the role of market forces. In: Innovation and Product Development in Tourism – Creating Sustainable Competitive Advantage( eds. Walder, B.; Weiermair, K.; Sancho Pérez, A.). Erich Schmidt, Berlin, pp. 7-23.

Walder, B. and Boksberger, P. (2006) Wenn die Baby-Boomer älter werden – Implikationen des soziodemographischen Wandels für den Schweizer Tourismus. In: Soziodemographischer Wandel und Tourismus – Herausforderung für Politik, Wirtschaft und Gesellschaft (eds. Haehling von Lanzenauer, Ch.; Klemm, K. ). Erich Schmidt, Berlin, pp. 181-195.

Walder, B. and Brunner-Sperdin, A. (2006) Die Einbindung der Kunden bei der Entwicklung touristischer Erlebnisprodukte. In: Erlebnisinszenierung im Tourismus / Creating Experiences in Tourism (eds. Weiermair, K.; Brunner-Sperdin, A.). Erich Schmidt, Berlin, pp. 107-118.

Walder, B. and Pospiech, A. (2006) Innovationsprozesse im Tourismus – eine nachfrageorientierte Typologisierung. In: Innovationen im Tourismus (eds. Pikkemaat, B.; Peters, M.; Weiermair, K. ). Erich Schmidt, Berlin, pp. 67-84.

Walder, B. and Weiermaier, K. (2006) Company owners as key factors in innovation behaviour – Empirical results from a SMEs dominated tourism region. In: Second International Conference on Tourism Economics, 18.-20.05., Palma de Mallorca.

Walder, B. and Weiermair, K. and Sancho Pérez, A. (2006) Innovation and Product Development in Tourism – Creating Sustainable Competitive Advantage. Erich Schmidt, Berlin.

[

[1] Wunder, T. (2006) Topic: Strategy Refinement, Alignment, & Execution – An Overview of Best Practices. In: IMA’s First Global Conference, May 7-10 2006, Dubai, UAE.

[2] Wunder, T. (2006) Topic: Driving Performance Excellence With Benchmarking. (together with P. Horváth). In: IMA’s 87th Annual Conference & Exposition, June 17-21 2006, Las Vegas, NV (USA).

[3] Wunder, T. (2006) Topic: Advanced Budgeting. Making Planning More Relevant. In: ASMI’s Budgeting and Forecasting Conference, 20-21 September 2006, Chicago, IL (USA).

[5] Wunder, T. (2006) Want to Be a More Effective CFO? Ask the Audience. Strategic Finance, 87 (7). pp. 36-42.