Items where Division is "Wirtschaftswissenschaften" and Year is 2014

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: B | F | H | K | M | O | P | S | T | W | [
Number of items: 25.

B

Biro, Szilvia and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Online Surveys vs. Online Observations. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 49-56. ISSN 2195-4933

Brandolini, Nick and Botzenhardt, F. and Pätzmann, Jens U. (2014) Internal Branding in der Zeitarbeit. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 8-16. ISSN 2195-4933

Brunner, Sibylle and Kehrle, Karl (2014) Volkswirtschaftslehre. Verlag Franz Vahlen, München. ISBN 978-3-8006-4770-5

F

Falkenstein, N. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Internal Branding vs. Knowledge Sharing. Markenbrand.

H

Homfeldt, Niklas B. (2014) Rezension zu Petersen, K./Zwirner, C./Brösel, G. (eds.), Systematischer Praxiskommentar Bilanzrecht, 2.Aufl.,. Deutsches Steuerrecht (DStR), 52. Jg. (2014), Heft 17, S. XIV, Köln.

Homfeldt, Niklas B. (2014) Zum fair value in der IFRS-Rechnungslegung – Einige Anmerkungen nach Inkrafttreten des IFRS 13. Praxis der internationalen Rechnungslegung (PiR) (2). pp. 37-41.

K

Kaufeldt, K. and Botzenhardt, F. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Effectiveness and Efficiency of Shared Value Activities. Markenbrand.

Kunze, Oliver and Teoh, Tharsis and Teo, Chee-Chong and Wulfhorst, Gebhard (2014) An Input-Output Focussed Approach to Characterize Freight Transport Models. In: IST for Connected Mobility - Selected Papers from the mobil.TUM 2013 International Scientific Conference on Mobility and Transport (eds. Busch, Fritz; Spangler, Matthias). Lehrstuhl für Verkehrstechnik, TU-München, pp. 27-42.

Kvaloy, Ola and Luzuriaga, Miguel (2014) Playing the trust game with other people’s money. Experimental Economics, 17 (4). pp. 615-630.

M

Maiwald, A. and Teichmann, J. and Pätzmann, Jens U. (2014) Der Wandel von Push- zu Pull-Medien in der Online-Medienarbeit von Luxusmarken. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 8-16. ISSN 2195-4933

O

Olbrich, Michael and Homfeldt, Niklas B. (2014) Die politische Ökonomie der Rechnungslegung und ihre Relevanz im „System IFRS“. In: Jahrbuch für Controlling und Rechnungswesen. LexisNexis (eds. Seicht, G./Janschek, O.), Wien, pp. 287-300. ISBN 9783700756910

P

Palinkas, T. and Botzenhardt, F. and Pätzmann, Jens U. (2014) Brand Differentiation in German Online Job Boards. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 39-48. ISSN 2195-4933

Pätzmann, Jens U. (2014) Das Tool: 4R-Modell zur Evaluierung von Positionierungsszenarien. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). p. 7. ISSN 2195-4933

S

Scherle, T. and Botzenhardt, F. and Pätzmann, Jens U. (2014) The Connection between Change Management & Internal Branding. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 36-45. ISSN 2195-4933

Steurer, Elmar and Manetsgruber, David and Wagemann, Bernard (2014) Risk Mitigation for Mini-Grids by using the PUMA concept as an appropriate business model. Working Paper, Brussels.

Svechla, S. and Fischer, J. and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Critical Success Factors for Onlin-Shops of Drugstores. Markenbrand.

T

Teoh, Tharsis and Kunze, Oliver and Teo, Chee-Chong and Wulfhorst, Gebhard (2014) Analysis of electric vehicles used in urban logistics operations pilot projects (eds. Jochem, Patrick; Schade, Wolfgang). In: International Conference: “Climate Change and Transport”.

W

Wohlert, Dirk (2014) Das Kreditwesengesetz und die MaRisk. In: Prüfung der Gesamtbanksteuerung (eds. Geiersbach/Prasser). Deutscher Sparkassenverlag.

[

[10] Wunder, T. (2014) Strategie Alignment. Eine gemeinsame strategische Orientierung schaffen. Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo), 83 (6). pp. 408-412.

[2] Wunder, T. (2014) Strategisches Management: Integration ökologischer Nachhaltigkeit in den Strategieprozess. In: CSR und Finance - Beitrag und Rolle des CFO für eine Nachhaltige Unternehmensführung. Springer Gabler (eds. Schulz, T./Bergius, S. ), Berlin/Heidelberg, pp. 65-81.

[7] Wunder, T. (2014) Thema: Strategieprozess, Innovation, Effizienz und Nachhaltigkeit in der Ernährungsindustrie. (zusammen mit J. Bausch). In: Unternehmertage "Am Puls der Zeit" - Ausschuss für Betriebswirtschaft im VDM.

[8] Wunder, T. (2014) CSR und Finance Panel, Thema: Beiträge und Rolle des CFO für eine Nachhaltige Unternehmensführung. In: IHKs in Bayern/IHK Mittelfranken/WK Salzburg CSR Symposium, Nürnberg.

[8] Wunder, Thomas and Bausch, J. (2014) Vier Erfolgsfaktoren für einen effektiven Strategieprozess. Controlling & Management Review, 58 (1). pp. 54-62.

[9] Wunder, T. and Bausch, J. (2014) Strategierelevanz und Umsetzung ökologischer Nachhaltigkeit in der Ernährungsindustrie. Ökologisches Wirtschaften, 29 (4). pp. 44-50.

[9] Wunder, Thomas and Bausch, J. (2014) Unternehmerische Kreativität zielgerichtet entfalten. Controlling & Management Review, 58 (4). pp. 46-55.