Items where Division is "Wirtschaftswissenschaften" and Year is 2014

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: B | F | H | K | M | O | P | S | T | W
Number of items: 29.

B

Biro, Szilvia and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Online Surveys vs. Online Observations. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 49-56. ISSN 2195-4933

Brandolini, Nick and Botzenhardt, F. and Pätzmann, Jens U. (2014) Internal Branding in der Zeitarbeit. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 8-16. ISSN 2195-4933

Brunner, Sibylle and Kehrle, Karl (2014) Volkswirtschaftslehre. Verlag Franz Vahlen, München. ISBN 978-3-8006-4770-5

F

Falkenstein, Natalie and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Internal Branding vs. Knowledge Sharing. Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 17-26. ISSN 2195-4933

Fiedler, Klaus and Krüger, Tobias (2014) Language and attribution: Implicit causal and dispositional information contained in words. In: Holtgraves, Thomas M. (ed.) The Oxford handbook of language and social psychology. Oxford University Press, pp. 250-264. ISBN 9780199838639

Fiedler, Klaus and Krüger, Tobias (2014) Sprachliche Kommunikation: Sprache als Mittel der Beeinflussung. In: Kommunikation: Eine interdisziplinäre Einführung. Kohlhammer Verlag, Stuttgart, pp. 53-64. ISBN 9783170219922

H

Homfeldt, Niklas B. (2014) Rezension zu Petersen, K./Zwirner, C./Brösel, G. (eds.), Systematischer Praxiskommentar Bilanzrecht, 2.Aufl.,. Deutsches Steuerrecht (DStR), 52. Jg. (2014), Heft 17, S. XIV, Köln.

Homfeldt, Niklas B. (2014) Zum fair value in der IFRS-Rechnungslegung – Einige Anmerkungen nach Inkrafttreten des IFRS 13. Praxis der internationalen Rechnungslegung (PiR) (2). pp. 37-41.

K

Kaufeldt, Katharina and Botzenhardt, Florian and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Effectiveness and Efficiency of Shared Value Activities. Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 46-53. ISSN 2195-4933

Krüger, Tobias and Fiedler, Klaus and Koch, Alex Stefan and Alves, Hans (2014) Response Category Width as a Psychophysical Manifestation of Construal Level and Distance. Personality and Social Psychology Bulletin, 40 (4). pp. 501-512. ISSN 0146-1672

Krüger, Tobias and Mata, André and Ihmels, Max (2014) The Presenter's Paradox Revisited: An Evaluation Mode Account. Journal of Consumer Research, 41 (4). pp. 1127-1136. ISSN 0093-5301

Kunze, Oliver and Teoh, Tharsis and Teo, Chee-Chong and Wulfhorst, Gebhard (2014) An Input-Output Focussed Approach to Characterize Freight Transport Models. In: IST for Connected Mobility - Selected Papers from the mobil.TUM 2013 International Scientific Conference on Mobility and Transport (eds. Busch, Fritz; Spangler, Matthias). Lehrstuhl für Verkehrstechnik, TU-München, pp. 27-42.

Kvaloy, Ola and Luzuriaga, Miguel (2014) Playing the trust game with other people’s money. Experimental Economics, 17 (4). pp. 615-630.

M

Maiwald, A. and Teichmann, J. and Pätzmann, Jens U. (2014) Der Wandel von Push- zu Pull-Medien in der Online-Medienarbeit von Luxusmarken. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 8-16. ISSN 2195-4933

O

Olbrich, Michael and Homfeldt, Niklas B. (2014) Die politische Ökonomie der Rechnungslegung und ihre Relevanz im „System IFRS“. In: Jahrbuch für Controlling und Rechnungswesen. LexisNexis (eds. Seicht, G./Janschek, O.), Wien, pp. 287-300. ISBN 9783700756910

P

Palinkas, Tami and Botzenhardt, Florian and Pätzmann, Jens U. (2014) Brand Differentiation in German Online Job Boards. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 39-48. ISSN 2195-4933

Pätzmann, Jens U. (2014) Das Tool: 4R-Modell zur Evaluierung von Positionierungsszenarien. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). p. 7. ISSN 2195-4933

S

Scherle, Tina and Botzenhardt, Florian and Pätzmann, Jens U. (2014) The Connection between Change Management & Internal Branding. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (3). pp. 36-45. ISSN 2195-4933

Steurer, Elmar and Manetsgruber, David and Wagemann, Bernard (2014) Risk Mitigation for Mini-Grids by using the PUMA concept as an appropriate business model. Working Paper, Brussels.

Svechla, Sabrina and Fischer, Jessica and Ferdinand, Hans-Michael (2014) Critical Success Factors for Onlin-Shops of Drugstores. Markenbrand: Zeitschrift für Markenstrategie (2). pp. 17-24. ISSN 2195-4933

T

Teoh, Tharsis and Kunze, Oliver and Teo, Chee-Chong and Wulfhorst, Gebhard (2014) Analysis of electric vehicles used in urban logistics operations pilot projects (eds. Jochem, Patrick; Schade, Wolfgang). In: International Conference: “Climate Change and Transport”.

W

Wohlert, Dirk (2014) Das Kreditwesengesetz und die MaRisk. In: Prüfung der Gesamtbanksteuerung (eds. Geiersbach, K./Prasser, S.). Deutscher Sparkassenverlag, pp. 119-148. ISBN 9783093053269

Wunder, Thomas (2014) CSR und Finance Panel, Thema: Beiträge und Rolle des CFO für eine Nachhaltige Unternehmensführung. In: CSR-Symposium 2014, IHKs in Bayern/IHK Mittelfranken/WK Salzburg, 03. Juli 2014, Nürnberg.

Wunder, Thomas (2014) Strategie Alignment. Eine gemeinsame strategische Orientierung schaffen. Zeitschrift für Führung und Organisation (zfo), 83 (6). pp. 408-412.

Wunder, Thomas (2014) Strategisches Management: Integration ökologischer Nachhaltigkeit in den Strategieprozess. In: CSR und Finance - Beitrag und Rolle des CFO für eine Nachhaltige Unternehmensführung (eds. Schulz, T./Bergius, S. ). Springer Gabler, Berlin/Heidelberg, pp. 65-81. ISBN 978-3-642-54881-9

Wunder, Thomas (2014) Thema: Strategieprozess, Innovation, Effizienz und Nachhaltigkeit in der Ernährungsindustrie. (zusammen mit Josef Bausch). In: Unternehmertage "Am Puls der Zeit" - Ausschuss für Betriebswirtschaft im VDM.

Wunder, Thomas and Bausch, Josef (2014) Strategierelevanz und Umsetzung ökologischer Nachhaltigkeit in der Ernährungsindustrie. Ökologisches Wirtschaften, 29 (4). pp. 44-50.

Wunder, Thomas and Bausch, Josef (2014) Unternehmerische Kreativität zielgerichtet entfalten. Controlling & Management Review, 58 (4). pp. 46-55.

Wunder, Thomas and Bausch, Josef (2014) Vier Erfolgsfaktoren für einen effektiven Strategieprozess. Controlling & Management Review, 58 (1). pp. 54-62.