Items where Year is 2003

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: B | D | F | G | J | K | P | R | S | W

B

Bauer, T. and Reichert, M. and Dadam, P. (2003) Intra-Subnet Load Balancing in Distributed Workflow Management Systems. Int. Journal of Cooperative Information Systems (12(3)). pp. 295-323.

Bauer, T. and Siebert, R. (2003) Requirements and Methods for the Coupling of Project and Workflow Management Systems. In: Proc. ProSTEP iViP Conf. on Advances in Collaborative Product Creation, Dresden, pp. 173-185.

D

David, Ulrich and Prenzler, Carsten (2003) Gestaltung von Controllerbereichen – Fallstudien in deutschen Unternehmen. In: Empirische Controllingforschung (eds. Weber, Jürgen / Kunz, Jennifer). Gabler, Wiesbaden, pp. 321-358.

F

Feser, U.M. (2003) Beiträge zum Kostenmanagement im Krankenhaus. Regensburger psychiatrische Schriften.

Feser, U.M. (2003) Controlling im Krankenhaus. In: Krankenhausmanagement für Ärztinnen und Ärzte. ecomed - Verlag, Landsberg.

Focke, Axel and Stummer, Christian (2003) Strategic technology planning in hospital management. OR Spectrum (25). pp. 161-182.

Franzreb, D. (2003) Kapitel zu "Interaktives, dreidimensionales Video und Flash". Video Creativity, Friends of ED.

Franzreb, D. (2003) Vortrag zu BD4D. In: OFFF Konferenz, Barcelona.

Franzreb, D. (2003) Vortrag zu Flash und Actionscript. In: Kinetic Konferenz, Kuala Lumpur.

Franzreb, D. (2003) Vortrag zu XML in Flash und Interactive Design. In: ActionScriptWorks Konferenz, Singapore.

Franzreb, D. (2003) Vortrag zu XML und Flash. In: Flashkit Konferenz, San Jose.

Fuchs, M. and Walder, B. (2003) Hochschulforum der Internationalen Tourismusbörse (ITB). In: Kundenmanagement als Erfolgsfaktor. Grundlagen des Tourismusmarketing (eds. Hinterhuber, H.; Pechlaner, H.; Kaiser, M.; Matzler, K.). Erich Schmidt, Berlin, pp. 131-161.

G

Grieble, O. (2003) Dienstleistungs-Benchmarking – Fragen an die Forschung. In: Service Werkstatt – Service entwickeln – Service gestalten. Veröffentlichung der Fachhochschule Köln, (International School of Design), Köln, pp. 37-39.

Grieble, O. (2003) Prozessorientiertes Vorgehensmodell für das Benchmarking von Dienstlleistungen. In: Veröffentlichungen des Instituts für Wirtschaftsinformatik. Ed. Scheer A.W., Saarbrücken.

J

Jakob, K. and Wohlert, D. (2003) MaK – was sich alles ändert. Gabler Bankmagazin.

K

Kampf, A.P. and Sekania, M. and Japaridze, G.I. and Brune, P. (2003) Nature of the insulating phases in the half-filled ionic Hubbard model. J. Phys.: Condens. Matter 15. pp. 5895-5907.

Kracklauer, A.H. (2003) "Die Spieltheorie als Ausgangspunkt für das strategische Vertriebsmanagement.". Marketing.

Kracklauer, A.H. (2003) "Spielend kooperieren.". acquisa.

Kracklauer, A.H. and Mills, D.Q. and Seifert, D. (2003) Collaborative Customer Relationship Management (CCRM). In: Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level. eds. Kracklauer, A.H. / Mills, D.Q. / Seifert, D., New York, pp. 25-45.

Kracklauer, A.H. and Mills, D.Q. and Seifert, D. (2003) Collaborative Customer Relationship Management - A New Way to Boost CRM. In: Applied Marketing - anwendungsorientierte Marketingwissenschaft der deutschen Fachhochschulen. eds. Kamenz, U., Heidelberg, pp. 85-94.

Kracklauer, A.H. and Mills, D.Q. and Seifert, D. (2003) Customer Management as the Origin of Collaborative Customer Relationship Management. In: Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level. eds. Kracklauer, A.H. / Mills, D.Q. / Seifert, D., New York, pp. 3-6.

Kracklauer, A.H. and Mills, D.Q. and Seifert, D. and Barz, M. (2003) The Integration of Supply Chain Management and Customer Relationship Management. In: Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level. eds. Kracklauer, A.H. / Mills, D.Q. / Seifert, D., New York, pp. 57-69.

Kracklauer, A.H. and Mills, D.Q. and Seifert, D. and Leyk, M. and Ruebke, S. (2003) New Ways of Category Management. In: Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level. eds. Kracklauer, A.H. / Mills, D.Q. / Seifert, D., New York, pp. 217-228.

Kracklauer, A.H. and Warmbrunn, N. (2003) Case Study. Implementation of Collaborative Customer Relationship Management at Procter & Gamble. In: Collaborative Customer Relationship Management - Taking CRM to the Next Level. eds. Kracklauer, A.H. / Mills, D.Q. / Seifert, D., New York, pp. 46-56.

P

Prenzler, Carsten (2003) Längsschnittstudien der Controlleraufgaben. In: Zur Zukunft der Controllingforschung (eds. Weber, Jürgen / Hirsch, Bernhard ). Gabler, pp. 267-286.

Pätzmann, J.U. (2003) Die PAKT-Methodik - ein spieltheoretischer Ansatz für die strategische Markenführung. In: Applied Marketing - anwendungsorientierte Marketingwissenschaft der deutschen Fachhochschulen. Kamenz, U. (ed.), Heidelberg.

Pätzmann, J.U. (2003) "Innovationsschub - Bahnbrechende Ideen mit Hilfe von Kunden.". DIREKT Marketing.

Pätzmann, J.U. (2003) Instant Marketing. Die 50 besten Marketing- und Vertriebskonzepte. Gabal, Offenbach.

Pätzmann, J.U. (2003) "Schutz vor Produkt- und Markenpiraterie.". MARKEting.

Pätzmann, J.U. (2003) "Spieltheorie für Markenstrategen.". absatzwirtschaft.

Pätzmann, J.U. (2003) "Wie gut ist Ihr Service? Fünf Prinzipien zur Optimierung.". DIREKT Marketing.

Pätzmann, J.U. and Wörz, S. (2003) "Wann Co-Branding funktioniert und wann nicht.". MARKEting.

R

Reichert, M. and Dadam, P. and Bauer, T. (2003) Dealing with Forward and Backward Jumps in Workflow Management Systems. Software and Systems Modeling (2(1)). pp. 37-58.

Reisach, U. (2003) The Development of China in the ICT Sector. Dokumentation zum deutsch-chinesischen Kooperationsseminar.

S

Scheer, A.-W. and Grieble, O. and Zang, S. (2003) Collaborative Business Management. In: E-Collaboration – Prozessoptimierung in der Wertschöpfungskette (ed. Kersten, W.). DUV, Wiesbaden, pp. 29-57.

Schmitz, J. (2003) Roles of Supplier Performance Measurement in Automotive Industry. Dissertation thesis, University of Cambridge, Institute for Manufacturing, Department of Engineering.

Schmitz, J. and Platts, K.W. (2003) Functions of Supplier Performance Measurement – A Conceptual Framework for Analysis and System Design. In: EUROMA & POMS Joint International Conference, June 16-18, Lake Como.

Schmitz, J. and Platts, K.W. (2003) Roles of Supplier Performance Measurement. Management Decision, 41 (8). pp. 711-721.

Stirzel, M. (2003) Beyond Budgeting: wie sich Manager aus der jährlichen Budgetierungsfalle befreien (eds.Hope, J., Fraser, R.). Gesamtredaktion dt. Übersetzung.

Stirzel, M. (2003) Fachbuch-ABC: Herzog, D., Reinke, H., Klarheit im Controlling! - Vorn Mind Mapping zurn transparenten Controllingsystem. Controlling, 15. Jg. (3/4). p. 212.

Stirzel, M. (2003) Fachbuch-ABC: Preißner, A., Balanced Scorecard in Marketing und Vertrieb – Planung und Kontrolle mit Kennzahlen. Controlling, 15. Jg. (2). p. 110.

W

Würfel, A. and Jäckel, M. (2003) 'Auf dem Weg zu neuen Wegen ...' Elektronische Kommunikation im Alltag von Organisationen. Erste Befunde des Forschungsprojekts 'Elektronische Kommunikation in Unternehmen und Verwaltungen'. Reihe: Wissenschaft und Praxis, Band 38 . Universität Trier, Trier.

Würfel, A. and Jäckel, M. and Rövekamp, C. (2003) Beyond Tayloristic Hierarchies: More Flexibility and Autonomy or 'electronic Babel of tongues'? Consequences and Perspectives of Organizational Changes. In: The Third International Conference on Electronic Business (ICEB 2003), Centre for e-Business, National University of Singapore, pp. 253-255.

Würfel, A. and Jäckel, M. and Rövekamp, C. (2003) To speak of organization is to speak of communication: How efficient is the digital way? In: Human Aspects in Production Management. (eds. Zülch, Gert/Stowasser, Sasche/Jagdev, Harinder S.). Volume 1. Reihe: Zülch, Gert (ed.): European Series in Industrial Management (Esim), 5 . Skaher, Karlsruhe, pp. 307-313.