Items where Year is 2018

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | D | E | F | G | H | K | L | M | N | P | Q | R | S | T | W

A

Ademmer, T. and Hammerschmidt, W. (2018) Projektbasiertes Lernen im Blended Learning-Format - Marketing-Kommunikation als Running Case. In: Tagungsband zum Forum der Lehre an der TH Ingolstadt, 16. April 2018. Forum der Lehre - Digitale Akzente setzen. Waldherr, Franz/Walter, Claudia, Ingolstadt, pp. 66-71.

B

Bauer, T. (2018) Ausführungssemantik für Sprünge in Geschäftsprozessen. Datenbank-Spektrum, 18 (2). pp. 99-111.

Bauer, T. (2018) Vormodellierte Flexibilität für Geschäftsprozesse. In: Proc. Modellierung 2018, Workshop Requirements Engineering and Business Process Management, pp. 201-213.

Bauer, T. and Cewe, C. and Fazli, F. and Kirchner, K. and Mertens, R. and Reher, F. and Weißbach, R. (2018) Digitalisierung im Geschäftsprozessmanagement: Potentiale und Herausforderungen. In: Proc. Informatik 2018, Workshop zum Stand, den Herausforderungen und Impulsen des Geschäftsprozessmanagements, pp. 280-293.

Baumann, Christian and Gewald, Heiko (2018) What Motivates Crowdsourcing Contributors? A Cross-Platform Comparative Analysis. In: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Yokohama.

Bergande, Bianca and Brune, Philipp (2018) When students meet developers: are barcamps a format for interactive software engineering education? In: ICSE '18 Proceedings of the 40th International Conference on Software Engineering: Companion Proceeedings. ACM, Gothenburg, Sweden, pp. 135-136. ISBN 978-1-4503-5663-3

Bilger, Rebecca (2018) Zahlenspiele: Schwerpunkt Emotionen. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). p. 11. ISSN 2195-4933

Brandstetter, Barbara (2018) Is it worth paying for it? Analyzing the exclusiveness of content behind paywalls in Germany and France. In: 7th European Communication Conference "Centres and Peripheries: Communication, Research, Translation" - European Communication Research and Education Association (ECREA) 2018, 31. Oktober bis 3. November 2018, Lugano.

Brandstetter, Barbara and Fürsich, Michael (2018) Blendle - friend, enemy or role model? Comparing the usability of the payment processes for paywalls on newspaper websites and Blendle. In: Media Management in the Age of Tech Giants: Collaboration or Co-opetition? World Media Economics & Management Conference, 6. bis 9. Mai 2018, Kapstadt.

Brandstetter, Barbara and Fürsich, Michael (2018) Measuring the usability of paywalls. In: ”Media Management in the Age of Big Data and High-tech - Emma conference 2018 (European Media Management Association), 14. bis 16. Juni 2018, Warschau.

Brune, Philipp (2018) A Hybrid Approach to Re-Host and Mix Transactional COBOL and Java Code in Java EE Web Applications using Open Source Software. In: Proceedings of the 14th International Conference on Web Information Systems and Technologies - Volume 1: WEBIST. SciTePress, Seville, Spain, pp. 239-246. ISBN 978-989-758-324-7

D

Demirbas, Ugur and Gewald, Heiko and Moos, Bernhard (2018) The Impact of Digital Transformation on Sourcing Strategies in the Financial Services Sector: Evolution or Revolution? In: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), New Orleans, LA.

E

Eberhardt, S. and Kracklauer, A.H. (2018) Der Wille zum Sinn : Wie sich Viktor Frankls Ansätze in das Markenmanagement übertragen lassen. Sales Manager - Fachzeitschrift für marktorientierte Unternehmensführung - Special edition. pp. 6-16. ISSN 2367-0282

Engel, T. (2018) The Supply Chain Manager 2030. In: 3rd BME Global Pharma Supply Chain Congress 2018.

Engelhardt, Sarah and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Archetypische Motive in erfolgreichen Werbespots : Eine hypothesenbasierte Forschungsperspektive auf das Konstrukt Markenpersönlichkeit. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 32-45. ISSN 2195-4933

F

Fernando, Fabiane and Engel, T. (2018) Big Data and Business Analytic Concepts: A Literature Review. In: American Conference on Information Systems (AMCIS), 16.8.2018 - 18.8.2018, New Orleans, LA, USA, pp. 1-10.

G

Gebhardt, Carina and Kramer, Irene and Pätzmann, J.U. (2018) Brand loyalty towards newspapers : A qualitative study exploring the drivers of customer retention. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 47-59. ISSN 2195-4933

Gewald, Heiko and Gewald, Corinna (2018) Inhibitors of Physicians’ Use of Mandatory Hospital Information Systems (HIS). International Journal of Healthcare Information Systems and Informatics, 13 (1). pp. 29-44.

Gewald, Heiko and Vogel, Doug and Bozan, Karoly (2018) Introduction to the Seniors' Use of Health Information Technology Minitrack. In: Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, Hawaii.

Gäßler, Julia and Kramer, Irene and Pätzmann, J.U. (2018) Markenselbstbild vs. Markenwahrnehmung : Kommt das neue Markenleitbild der BILD trotz eingeführter Paid-Content-App auch in der Markenwahrnehmung des potentiellen Kunden an? Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 10-24. ISSN 2195-4933

Görgner, Selina and Brune, Philipp (2018) Software-Based Brand Ambassador Selection - A Celebrity-Branding Assessment Framework in Action. In: Trends and Advances in Information Systems and Technologies. WorldCIST'18. Advances in Intelligent Systems and Computing Vol. 745 . Springer International Publishing, Naples. ISBN 978-3-319-77702-3

H

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko (2018) Are you the Reason Fake News exists? Investigating News Sharing Attitude on Twitter. In: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS).

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko (2018) Friendly Equals Competent? - The Role of the Doctor-Patient Relationship in Physician Ratings. In: ACM SIGMIS Computers and People Research, Buffalo, USA.

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko (2018) How to Rate a Physician? - A Framework for Physician Ratings and What They Mean. In: Proceedings of the Conference of the Italian Chapter of AIS (itAIS).

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko (2018) Is 60 the new 40? An Assessment of the Measures of Cognitive Age vs. Chronological Age. In: Conference on Health IT and Analytics (CHITA), Washington, DC.

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko (2018) To eWOM, or not? Investigating the Restricting Factors to Provide Online Ratings for Physicians. In: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS), New Orleans, USA.

Haug, Maximilian and Gewald, Heiko and Rockmann, Robert (2018) Grandma’s New Tablet – The Role of Mobile Devices in Trying to Innovate in IT. In: Proceedings of the Adults Use of Information and Communication Technologies in Healthcare (auICTH).

Holl, Felix and Swoboda, Walter (2018) Methods to Measure the Impact of mHealth Applications: Preliminary Results of a Scoping Review. In: Data, Informatics and Technology: An Inspiration for Improved Healthcare. Studies in Health Technology and Informatics, 251 . IOS Press, pp. 285-288. ISBN 978-1-61499-879-2 (print) | 978-1-61499-880-8 (online)

K

Kratzer, Thomas and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) Markenpositionierung durch Archetypen : Eine konzeptionelle Analyse mithilfe eines archetypischen Positionierungsmodells. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 12-21. ISSN 2195-4933

Kunze, Oliver and Schlatterer, Florian (2018) The Edgeworth Cube : an economic model for social peace. International Journal of Applied Behavioral Economics, 7 (2). pp. 30-46.

L

Laub, Fabian and Ferdinand, Hans-Michael and Kramer, Irene and Pätzmann, Jens U. (2018) How archetypal brands leverage consumers' perception : A qualitative Investigation of brand loyalty and storytelling. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 46-54. ISSN 2195-4933

Lex, M. and Kracklauer, A.H. and Schill, D. (2018) Wie baue ich einen kundenzentrierten Vertrieb auf? Der Kunde im Mittelpunkt aller strategischen Überlegungen. Sales Manager - Fachmagazin für marktorientierte Unternehmensführung (3). pp. 10-14. ISSN 2367-0282

Lorenz, Ann-Kathrin and Bilger, Rebecca and Ferdinand, Hans-Michael and Pätzmann, Jens U. (2018) Der Wandel des archetypischen Heldenbildes im modernen Marketing : Eine explorative Untersuchung des Heldenmotivs in Werbekampagnen. Marketing : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 22-31. ISSN 2195-4933

Lorenz, Ann-Kathrin and Schill, D. and Kracklauer, A.H. (2018) Touchpoint-Analyse innerhalb der Customer Journey : Im B2B2C-Bereich. Sales Manager - Fachmagazin für marktorientierte Unternehmensführung (3). pp. 15-19. ISSN 2367-0282

M

Marz, Martin (2018) Kann eine Sehenswürdigkeit eine Marke sein? Markenartikel (4). pp. 66-68. ISSN 0342-1236

Meyer, A. and Reiter, A. and Krauss, S. and Schill, D. and Kracklauer, A.H. (2018) Fachkräftemangel im Vertrieb: ein Wachstumshemmnis. Eine Analyse der Candidate Journey von Young Professionals. Sales Manager - Fachzeitschrift für marktorientierte Unternehmensführung (3). pp. 32-39. ISSN 2367-0282

Müller, J. and Engel, T. (2018) Evaluation of Business Analytic Solutions Using a Matrix. In: POMS, 29th Annual Conference, Houston.

Müller, Sarah and Bergande, Bianca and Brune, Philipp (2018) Robot Tutoring: On the Feasibility of Using Cognitive Systems as Tutors in Introductory Programming Education: A Teaching Experiment. In: ECSEE'18 Proceedings of the 3rd European Conference of Software Engineering Education. ACM, Seeon/ Bavaria, Germany, pp. 45-49. ISBN 978-1-4503-6383-9

N

Nied, Jennifer and Bilger, Rebecca and Ferdinand, H.-M. (2018) Candidate Experience : Eine empirische Analyse der Recruiting-Prozesse am Beispiel der Generation Y. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 35-46. ISSN 2195-4933

P

Petruch, U. and Eberhardt, S. and Kracklauer, A.H. (2018) Von der Theorie in die Praxis: Entwicklung einer Markteinführungsstrategie. Sales Manager - Fachmagazin für marktorientierte Unternehmensführung (3). pp. 20-31. ISSN 2367-0282

Pflug, Franziska and Gewald, Heiko (2018) Einfluss der vertraglichen Zielgestaltung auf den wahrgenommenen Outsourcing-Erfolg - Eine explorative Analyse im deutschen Bankensektor. In: MKWI Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2018, Lüneburg, pp. 1197-1208.

Pflug, Franziska and Gewald, Heiko (2018) Einfluss der vertraglichen Zielgestaltung auf den wahrgenommenen Outsourcing-Erfolg: Eine explorative Analyse im deutschen Bankensektor. BIT - Banking and Information Technology, 2018 (2). pp. 49-59.

Polzer, Nina and Gewald, Heiko (2018) Can Cognitive Assessments be Fun? A Review of Playful Mobile Applications to Assess Cognitive Health. In: International Conference on Economics, Management and Technology, 20.-22.11.2018, Bangkok, Thailand.

Pätzmann, J.U. (2018) Das Tool : Archetypische Metaphern als empirische Suchheuristik für Customer Insights. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 8-9. ISSN 2195-4933

Pätzmann, J.U. and Hartwig, J. (2018) Markenführung mit Archetypen : Von Helden und Zerstörern: ein neues archetypisches Modell für das Markenmanagement. Springer. ISBN 9783658230883

Pätzmann, Jens U. and Benzing, Thomas (2018) Das Tool : Archetypen zur Persönlichkeitsanalyse von Politikern. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (6). pp. 8-10. ISSN 2195-4933

Q

Quill, T. and Homfeldt, N. (2018) Unternehmensbewertung im Spannungsfeld zwischen Recht und Wissenschaft. M&A Review, 29 (7-8). pp. 266-270. ISSN 1616-0878

R

Reisach, U. (2018) AI: China's Masterplan. ChinaContact Hamburg Summit, 22 (11). pp. 26-27.

Reisach, U. (2018) Die digitale Transformation Chinas - eine Herausforderung für Deutschland? DLR/Deutsch-Chinesische Plattform Innovation : Policy Briefs 2018 der deutschen Expertengruppe. pp. 38-44.

Reisach, U. (2018) KI: China's Masterplan. ChinaContact (9/10). pp. 36-37. ISSN 1869-3539

Reisach, U. (2018) Kulturelle Einflussfaktoren auf Wissenschaft und Innovationen : Deutsch-chinesische Gemeinsamkeiten und Unterschiede in der Wahrnehmung und Bewältigung aktueller Herausforderungen. Deutsch-Chinesische Plattform Innovation - Policy Briefs 2018 der Deutschen Expertengruppe. pp. 12-17.

Reisach, U. (2018) Unternehmensführung nach der Übernahme durch chinesische Investoren : Erfahrungen aus Übernahmen in Deutschland. ChinaContact (1/2). pp. 16-18. ISSN 0948-1680

Rockmann, Robert and Gewald, Heiko (2018) Activity Tracking Affordances: Identification and Instrument Development. In: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Yokohama.

Rockmann, Robert and Gewald, Heiko (2018) How Do IT-related Traits Drive the Internet Use of Mature Adults? The Interplay of Curiosity and Control. In: Proceedings of the Hawaii International Conference on Systems Sciences (HICSS), Waikoloa.

Rockmann, Robert and Gewald, Heiko and Brune, Philipp (2018) Gesundheitsbezogene IT-Nutzung im Altersübergang – Ursachen und Auswirkungen Individueller Differenzen. In: Der Altersübergang als Neuarrangement von Arbeit und Leben: Kooperative Dienstleistungen für das Alter(n) in Vielfalt. Springer VS, Wiesbaden, pp. 177-198.

Rockmann, Robert and Gewald, Heiko and Haug, Maximilian (2018) Equal Access for Everyone? A Digital Divide Cascade for Retired Senior Citizens. In: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), Portsmouth.

Rockmann, Robert and Salou, Tanja and Gewald, Heiko (2018) If You Are Happy and DON’T Know IT: Continuance? Analyzing Emotion Carry-Over Effects in Activity Tracking Continuance Decisions. In: Proceedings of the Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Yokohama.

S

Schulz, Thomas and Gewald, Heiko and Böhm, Markus (2018) The Long and Winding Road to Smart Integration of Door-to-Door Mobility Services: An Analysis of the Hindering Influence of Intra-Role Conflicts. In: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), Portsmouth.

Schulz, Thomas and Überle, Martin (2018) How Institutional Arrangements Impede Realization of Smart Ecosystems: The Case of Door-To-Door Mobility Integrators. In: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), Portsmouth.

Simon, Larissa and Bilger, Rebecca and Ferdinand, H.-M. (2018) Zukunftswerkstatt für KMU : Die Online-Lernplattform „Google Zukunftswerkstatt“, eine Bildungsinitiative von Google Deutschland, bietet einen kostenlosen Workshop für all jene, die ihre digitalen Kompetenzen aufbauen und sich mit Online-Marketing vertraut machen möchten. Markenbrand : Zeitschrift für Markenstrategie (7). pp. 25-34. ISSN 2195-4933

Stark, Benjamin and Gewald, Heiko and Heinrich, Lautenbacher and Ulrich, Haase and Siegmar, Ruff (2018) Misuse of ‘Break-the-Glass’ Policies in Hospitals: Detecting Unauthorized Access to Sensitive Patient Health Data. International Journal of Information Security and Privacy, 12 (3). pp. 100-122.

T

Teoh, Tharsis and Kunze, Oliver and Teo, Chee-Chong and Wong, Yiik Diew (2018) Decarbonisation of Urban Freight Transport Using Electric Vehicles and Opportunity Charging. Sustainability, 10 (9). ISSN 2071-1050

W

Wagemann, B. (2018) The development of an Applied Entrepreneurship Academy at the Kenyatta University in Nairobi – A multiannual project for organizational learning on business development based on international and multidisciplinary knowledge exchange. (Forthcoming). Project Report, .

Wagner, M. and Engel, T. (2018) Merging digitalization with lean management: Proposing a matrix to evaluate opportunities and benefits. In: POMS, 29th Annual Conference, Houston.

Weeger, Andy and Gewald, Heiko and Gewald, Corinna (2018) Technology Use in Healthcare - An Activity-Theoretical Extension. In: International Conference on Information Systems, 13.-16.12.2018, San Francisco, USA.

Weeger, Andy and Wang, Xuequn and Gewald, Heiko and Raisinghani, Mahesh and Sanchez, Otavio and Grant, Gerald and Pittayachawan, Siddhi (2018) Determinants of Intention to Participate in Corporate BYOD-Programs: The Case of Digital Natives. Information Systems Frontiers, online (first). pp. 1-17. ISSN 1387-3326

Wiedemann, Anna (2018) IT Governance Mechanisms for DevOps Teams – How Incumbent Companies Achieve Competitive Advantages. In: Proceedings of the Hawaii International Conference on Systems Sciences (HICSS), Waikoloa.

Wiedemann, Anna and Wiesche, Manuel (2018) Are You Ready for DevOps? Required Skill Set for DevOps Teams. In: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS), Portsmouth.

Wiedemann, Anna and Wiesche, Manuel (2018) How to Implement Clan Control in DevOps Teams. In: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS). - ISBN 978-0-9966831-6-6, New Orleans.

Wiedemann, Anna and Wiesche, Manuel and Gewald, Heiko and Krcmar, Helmut (2018) Integrating DevOps within IT Organizations – Key Pattern of a Case Study. In: Projektmanagement und Vorgehensmodelle (PVM), Düsseldorf.